Ο δικός μας Βασίλης και οι Word of Mouth

17/07/2012

Ο Βασίλης είναι Κυθήριος εδώ και χρόνια πολλά, αγαπάει το νησί και διατηρεί μια εξαιρετική τουριστική μονάδα τη "Βίλα Λεμονιά". Όμως υπάρχει και μία από τις πολλές πτυχές της προσωπικότητάς του που έχει να κάνει με την σύγχρονη ελληνική μουσική. Την ώρα που ως Word of Mouth μας αποχαιρετά για ένα καλό καλοκαίρι εμείς σας παρουσιάζουμε μερικά πραγματάκια από την επιτυχημένη πορεία που έχει κάνει με τον συνοδοιπόρο του Αποστόλη Παντούλα. Σας ευχόμαστε να τους απολαύσετε σύντομα ζωντανά και στα Κύθηρα!

 Βίντεο με τους IMAM BAILDI  στην Τεχνόπολη (Αθήνα) 10.07.12



Συνέντευξη των Word of Mouth στη Νίκη Ρωμανού

πηγή: http://www.cosmo.gr/

-Την τελευταία φορά που τα είπαμε (πάνε τρία χρόνια σίγουρα) ήσασταν οι κύριοι εκπρόσωποι του beatbox-και ακόμα είστε δηλαδή!- και μου εξηγούσατε τα πρώιμα στάδια της τέχνης στην Ελλάδα. Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν εξελιχθεί τα πράγματα στη διάδοση του beatboxing;

Το beatbox δεν σταματά. Περιγραφικά θα σου πω πως τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε πολλά και νομίζω ανέβηκε ο πήχης των απαιτήσεων ώστε το beatbox που παράγεται να είναι ποιοτικό και να γίνεται γνωστό όλο και πιο πολύ ως τέχνη. Η περσινή συνεργασία μας με τους Imam Baildi στο Σταυρό του Νότου ήταν τρελή εμπειρία, η acapella – beatbox συνεργασία μας με τις Σανάδες αναγνωρίστηκε από το κοινό και τους κριτικούς, με απόδειξη την sold out συναυλία μας στο Μέγαρο Μουσικής αλλά και η εμφάνιση μας στο American Human Beatbox Festival 2012 στη Νέα Υόρκη, μας δικαίωσε στην επιμονή μας να παρουσιάσουμε την δουλειά μας και να σταθούμε επάξια και στο εξωτερικό. Τέλος η εμφάνιση 20-30 νεώτερων παιδιών που κάνουν beatbox, που απαρτίζουν πλέον με λίγους παλιότερους την ελληνική beatbox κοινότητα, είναι το πιο θετικό από όλα μιας και υπάρχει μέλλον στη σκηνή.

-Η συνεργασία σας με το γυναικείο πολυφωνικό συγκρότημα Σανάδες ήταν τότε στο ξεκίνημα και, από όσο μαθαίνω, συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Τι είναι αυτό που σας δένει καλλιτεχνικά και έχετε χτίσει ισχυρούς δεσμούς;

Με τις Σανάδες ενώσαμε τις «τρέλες» μας και την επιθυμία να δημιουργήσουμε κάτι που δεν είχε ξαναγίνει στην Ελλάδα. Η μουσική μας παράσταση είναι ένα μουσικό ταξίδι με ρεπερτόριο απ’ όλο τον κόσμο, χωρίς κανένα μουσικό όργανο επί σκηνής με αποτέλεσμα το αρμονικό δέσιμο beatbox – φωνής να σε συμπαρασύρει θετικά. Το ρεπερτόριο μας σε ξαφνιάζει αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι οι διασκευές ριζίτικών και δημοτικών κομματιών από την Κρήτη, Θράκη και αλλού με beatbox, από την παράσταση μας είναι παγκόσμια πρώτη και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Τέλος, έχουμε περάσει μαζί πολλές δυσκολίες προσπαθώντας να στήσουμε τα πάντα από την αρχή και αυτό μας έδεσε στο βάθος του χρόνου και γίναμε καλοί φίλοι πέρα από συνεργάτες. Κύριος συνδετικός κρίκος στην επιτυχία μας η σκηνοθέτης μας Κέλλυ Καραχάλιου που με την δουλειά της τα τελευταία δύο χρόνια άλλαξε την συναυλιακή μας εικόνα στο εκατό τοις εκατό.      

"...τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε πολλά και νομίζω ανέβηκε ο πήχης των απαιτήσεων ώστε το beatbox που παράγεται να είναι ποιοτικό και να γίνεται γνωστό όλο και πιο πολύ ως τέχνη."

-Η Ελλάδα «σηκώνει» το beatbox σε επαγγελματικό επίπεδο ή δεν παίζει θέμα βιοπορισμού από αυτό;

Ασχολούμαστε πάρα πολλά  χρόνια με το beatbox και έχουμε πολύ αγάπη και σεβασμό γι’ αυτό που κάνουμε. Κινούμαστε σε επαγγελματικό επίπεδο τα τελευταία πέντε χρόνια αλλά γνώμονάς μας είναι να κάνουμε πράγματα που μας εκφράζουν και έχουμε στο παρελθόν αρνηθεί πολλά concept που δεν μπορούσαμε να είμαστε «εμείς». Εκφραζόμαστε και ανήκουμε στην hip hop κουλτούρα και είναι προτεραιότητα για μας να μην αλλάξουμε σαν καλλιτέχνες επειδή το beatbox έχει ξαφνικά πέραση. Για παράδειγμα έχουμε κάνει μουσικές παραγωγές και events για μεγάλα brands αλλά δεν αλλοιώσαμε την φυσιογνωμία μας και δεν σταματήσαμε να είμαστε οι Word of Mouth όσο και αν ζητήθηκε από φιλόδοξους marketeers. Μας βοηθά βέβαια ότι και οι δύο έχουμε πρωινές δουλειές και δεν εξαρτόμαστε από αυτό οικονομικά.

-Περιγράψτε μου  την εμπειρία σας στη Νέα  Υόρκη. Πώς αισθανθήκατε λαμβάνοντας  μέρος στο American Beatbox Festival & Hip Hop Subway Series; Ποιους γνωρίσατε εκεί και βασικά γυρίσατε πίσω;

Περάσαμε υπέροχα, απολαύσαμε την πόλη και καταφέραμε και κάναμε και είδαμε πολλά, παράλληλα με το φεστιβάλ. Η επίσκεψη μας στην πόλη της Νέας Υόρκης μας δημιούργησε το αίσθημα της δικαίωσης που ασχολούμαστε τόσα χρόνια με το beatbox. To φεστιβάλ ήταν πολύ υψηλού επιπέδου, μιας και ο δημιουργός του Kid Lucky είχε καλέσει την αφρόκρεμα του Αμερικάνικου beatbox και οι τέσσερις μέρες του ήταν συγκλονιστικές. Επίσης ήταν μεγάλη τιμή για μας και το Ελληνικό beatbox, η συμμετοχή μας στο Hip Hop Subway Series μιας και είναι event θεσμός που συμβαίνει στο μετρό της Νέας Υόρκης χρόνια τώρα, μεταφέρει το μήνυμα των τεσσάρων στοιχείων του hip hop με αγνό τρόπο. Δικτυωθήκαμε, δεχτήκαμε προτάσεις συνεργασίας ενώ ήρθε και η αναγνώριση μιας και είχαμε πολύ καλή παρουσία σε όλες τις πτυχές του φεστιβάλ.

Εδώ σίγουρα πρέπει να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως το www.jumpingfish.gr της COSMOTE που ήταν ο χορηγός του ταξιδιού μας και μας βοήθησε να βρεθούμε στην Νέα Υόρκη για την εμφάνιση μας αυτή και μας στήριξε από την πρώτη στιγμή.    

-Τι παρουσιάσατε  εκεί, στη Μέκκα του human beatboxing;

Ήμασταν οι μόνοι Ευρωπαίοι εκπρόσωποι και ήταν βαρύ φορτίο για μας, ειδικά όταν καλείσαι στην γενέτειρα του beatbox. Παρουσιάσαμε την δουλειά μας την δεύτερη μέρα του φεστιβάλ με αποκορύφωμα το “Beatbox Light” που εντυπωσίασε μιας και για τους Αμερικανούς κάναμε “visualizing” το beatbox και το βρήκαν πολύ πρωτότυπο. Βέβαια συμπράξαμε με πάνω από 30 Αμερικανούς beatboxers στο δρόμο, στην σκηνή, σε στούντιο και δοκιμάσαμε κάθε πτυχή του ταλέντου μας χωρίς κανένα δισταγμό.

 -Ποιες είναι  οι μουσικές σας καταβολές  και ποια θα ήταν για εσάς  η συνεργασία των ονείρων σας;

Τα Hip Hop καθώς και τα Funk ακούσματα και σίγουρα οι παραδοσιακές μουσικές από τους τόπους καταγωγής μας αποτελούν τις επιρροές μας. Έχουμε μία επιθυμία να γίνει ένα project το οποίο να ξεχειλίζει από ρυθμούς, άρα κάποια συνεργασία με κρουστούς είτε ακόμα και με drummer, θα ήταν μαγευτική.

"(Στη Νέα Υόρκη) ήμασταν οι μόνοι Ευρωπαίοι εκπρόσωποι και ήταν βαρύ φορτίο για μας, ειδικά όταν καλείσαι στην γενέτειρα του beatbox."

-Η αφεντιά σας έφτασε μέχρι και το Μέγαρο Μουσικής. Πώς ήταν η εμπειρία εκεί έχοντας συνηθίσει να παίζετε σε πιο «μικρούς» χώρους όπως σε μουσικές σκηνές και σε θέατρα (βλέπε Δίπυλο);

Έχουμε συνηθίσει να εμφανιζόμαστε  σε πιο underground συναυλιακά στέκια αλλά και θέατρα. Είναι ο φυσικός μας χώρος ειδικά για ένα hip hop event. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μας έδωσε την ευκαιρία και η εμπειρία αποδείχτηκε από κάθε άποψη εξαιρετική μιας και οι συνθήκες ήχου, φωτισμού και φιλοξενίας ήταν υψηλού επιπέδου. Τρία χρόνια δουλειάς με τις Σανάδες δεν θα μπορούσαν να βρουν καλύτερο χώρο να παρουσιαστούν. Άλλωστε μετά από τόσο καιρό παρουσίας ο κόσμος μας γνωρίζει καλά και η τρέλα μας γι’ αυτό που κάνουμε χωράει παντού, τότε γιατί όχι και στο Μέγαρο Μουσικής;

- Δισκογραφικά  τι κάνουμε;

Είμαστε σε καλό σημείο, μετά από εφτά μήνες ηχογραφήσεων με τον παραγωγό μας Βαγγέλη Καραπέτρο στο Στούντιο Παζλ προσπαθούμε να αποτυπώσουμε τις μουσικές μας ιδέες και τις επιθυμίες μας για συνεργασίες με πολλούς και διαφορετικούς μουσικά καλλιτέχνες σε ένα LP που βασίζεται κατά 99% στο human beatbox και φιλοδοξεί να μπει ανάμεσα στις 25 κυκλοφορίες beatbox δίσκων παγκοσμίως. Σύντομα θα έχουμε περισσότερα να πούμε.    

-Πιστεύετε ότι  ο κόσμος σε αυτούς που καιρούς  που ζούμε ψάχνει το κάτι  διαφορετικό όχι το «έτοιμο στο πιάτο» αναφορικά με καλλιτεχνικούς νεωτερισμούς όπως είναι το beatbox για τα ελληνικά δεδομένα;

Το ελληνικό μουσικό κοινό  είναι ευκολόπιστο στα ΜΜΕ και σε πλασαρίσματα καλλιτεχνών  που επιβάλλονται και λανσάρονται για να αρέσουν. Δυστυχώς τρώει πολλά που είναι έτοιμα στο πιάτο, αλλά πλέον μεγάλο ποσοστό ασχολείται με νέα πράγματα και ενδιαφέρεται να ακούσει καινούργια θέματα, νέους μουσικούς και νεωτερισμούς, όπως τους αποκαλείς, χωρίς να μπει στα καλούπια που του επιβάλλουν. Γίνεται ξεκαθάρισμα και σιγά σιγά ο κόσμος καταλήγει και ανακαλύπτει αυτά που θέλει. Έτσι και το beatbox στην Ελλάδα μιας και δεν είχε ποτέ τις μουσικές βάσεις να αναπτυχθεί σε βάθος, χρειάστηκε χρόνος για να περάσει στην συνείδηση του κόσμου. Ειδικά τα νεότερα παιδιά ξέρουν τι είναι και το γουστάρουν με τρέλα.

"Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μάς έδωσε την ευκαιρία και η εμπειρία αποδείχτηκε από κάθε άποψη εξαιρετική..."

-Οι καλλιτεχνικές  πρωτοβουλίες επηρεάζονται από την κρίση; Τόσο σε πρακτικό  όσο και σε ποιοτικό επίπεδο;

Όταν προσπαθήσεις να ελαχιστοποιήσεις το ρίσκο σε μια καλλιτεχνική πρωτοβουλία  γίνεται από μόνο του δεσμευτικό, αλλά νομίζουμε το γεγονός αυτό έρχεται  σε αντίθεση με την έκρηξη των παραγωγών  και δράσεων, μουσικών, θεατρικών  κ.λ.π. που συνέβησαν τα τελευταία δυο χρόνια. Στην πράξη πάντα υπάρχουν δυσκολίες αλλά ποιοτικά έχουμε καλά αποτελέσματα μιας και έχει δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς νέους καλλιτέχνες να δείξουν την δουλειά τους με αποτέλεσμα ο κόσμος να τους ακολουθεί και να τους δικαιώνει.

- Τι σχέδια  έχετε στα σκαριά;

Να ολοκληρώσουμε το δίσκο μας ώστε να κυκλοφορήσει μέσα στο 2012 και παράλληλα να ξεκινήσουμε  δυναμικά τις συναυλίες τον Σεπτέμβρη με όρεξη για νέα πράγματα και μουσικές ανατροπές και ό,τι ήθελε προκύψει. 



Word of Mouth - "Beatbox Light 2012" από Gretaperla

Δείτε όλα τα νέα

Κορυφή