Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) για τον Τουρισμό

01/12/2015

Εισήγηση από την σύμβουλο Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Αττικής Ελένη Δημοπούλου κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Στρατηγικού Σχέδιου Δράσης για την Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας Αττικής, στο Μουσείο Ακρόπολης, την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015.

Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι  Καλημέρα σας  Χαιρετίζω τους εκλεκτούς προσκεκλημένους στην σημερινή εκδήλωση λέγοντας πως είναι μεγάλη τιμή και σοβαρό καθήκον για μένα να έχω την ευθύνη της τουριστικής προβολής της Αττικής της μεγαλύτερης Περιφέρειας της χώρας, εκεί δηλαδή που χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας .  Είναι επίσης για μένα μεγάλη ευθύνη να συντονίσω τις προσπάθειες των Δήμων της Αττικής και άλλων συναρμόδιων φορέων προς μια κατεύθυνση, προβάλλοντας ισότιμα τους σημαντικούς ιστορικούς προορισμούς της Αττικής σε όλο τον κόσμο . Η Αθήνα, Ο Πειραιάς, Ο Μαραθώνας, η Ελευσίνα, το Λαύριο, τα Κύθηρα και όλα τα νησιά του Σαρωνικού είναι όλες γνωστές πόλεις, συνοικίες και γειτονιές από την αρχαιότητα.  Είναι αυτές οι πόλεις, αυτό το αστικό και φυσικό περιβάλλον που συνέβαλε στην δημιουργία του ελληνικού πολιτισμού .  Βρισκόμαστε κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, σύμβολο Δημοκρατίας και Γνώσης για όλη την παγκόσμια κοινότητα, πράγμα που πρέπει να μας ενώσει γύρω από τον κοινό μας στόχο, την ανάδειξη της Αθήνας και όλης της Αττικής γής σε ένα μοναδικό προορισμό για όλους τους επισκέπτες .  Η σημασία της σημερινής ημερίδας έγκειται στην προσπάθειά μας για συνεργασία με όσους εμπλέκονται στην διαδικασία της τουριστικής προβολής της Αττικής , έτσι ώστε να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη για τους πολίτες και τους επισκέπτες .

Λίγα λόγια και επιγραμματικά για την πεζή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε στην Π.Α  1. Όπως ήδη γνωρίζουν οι περισσότεροι, ο Νόμος 3852/10 «Καλλικράτης» δεν διευκολύνει αλλά αντιθέτως αφήνει αρρύθμιστα όλα σχεδόν τα επιμέρους θέματα ανάπτυξης και προβολής με το ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο για τον Τουρισμό σε όλες Περιφέρειες.
2. Θα πρέπει επίσης δυστυχώς να αναφέρω την σοβαρή ανεπάρκεια της στελέχωσης της διοικητικής δομής στον Τουρισμό της Περιφέρειας. Η Δ/ση Τουρισμού έχει στελεχωθεί υποτυπωδώς μόλις προ μερικών μηνών και εργάζεται κάτω από πολύ δύσκολες κτιριακές συνθήκες .
3. Δεν θα παραλείψω να τονίσω επίσης την έλλειψη σχεδιασμού για την τουριστική προβολή της Αττικής από ένα ενιαίο εξειδικευμένο φορέα (Σύστημα Διαχείρισης του Προορισμού).
4. Θα πρέπει ακόμα να σημειώσουμε ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις για εκκρεμή χρόνια θέματα στην δημόσια διοίκηση και στον τουρισμό έχουν καθυστερήσει αρκετά (όπως π.χ Αξιολόγηση και στελέχωση του δημόσιου τομέα, ανάθεση αρμοδιοτήτων και οριστικοποίηση οργανογραμμάτων των δημόσιων υπηρεσιών, Αποσαφήνιση της διαδικασίας ελέγχου και κατηγοριοποίησης των ξενοδοχείων, θέματα τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και την υλοποίηση δράσεων του ΕΣΠΑ 2014-2020)  Όμως ΠΑΡ΄ΌΛΑ ΑΥΤΆ, θα πρέπει να αισιοδοξούμε γιατί :  1. Έχουμε βοηθούς. Βοηθός στις παραπάνω δυσκολίες είναι πλέον ο ΕΟΤ που με τους κατάλληλους εμπειρογνώμονες, συμβουλευτικά παρεμβαίνει και στην συνέχεια εγκρίνει τις δράσεις της Περιφέρειας όπως και των άλλων Περιφερειών ακολουθώντας την εθνική στρατηγική προβολής και επικοινωνίας της χώρας (για το 2014-2016).
2. Έχουμε δίπλα μας τους Δήμους και τους φορείς του Τουρισμού, της Αττικής και της χώρας. Ηδη έχουμε αρχίσει συζητήσεις και επαφές με αρκετούς εδώ και πάνω από ένα χρόνο καταγράφοντας συγκεκριμένες δράσεις και προτείνοντας εκατέρωθεν αποτελεσματικές συνέργιες (όπως π.χ την ΕΞΑΑΑ, τον ΗΑΤΤΑ,τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, πολλούς Δήμους κ.λπ)
3. Αισιοδοξούμε γιατί, παρά τις παραπάνω δυσκολίες, οι συνθήκες για τον τουρισμό της Αττικής είναι ευνοϊκές. Έχουμε αύξηση της επισκεψιμότητας της πόλης τα τελευταία δύο-τρία χρόνια και παρά τα επιβαρυμένα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, διαπιστώνουμε ότι η δυναμική της συνεχώς αυξάνεται  Πως εργαστήκαμε :
1. Επιλέξαμε ένα Δημόσιο Φορέα Εκπαίδευσης, το Παν.Πατρών και αναθέσαμε την μελέτη για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό της Προβολής της Αττικής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη στην επιστημονική ομάδα με επικεφαλής τον καθηγ. Κούτουλα (γνωστό σε όλους για την γνώση και την εμπειρία του στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα)
2. Καταγράψαμε όλα τα συγγενή μέχρι σήμερα προβλήματα και προτείνουμε διαδικασία επίλυσης τους μέσω της υποτυπώδους στελέχωσης της Διεύθυνσης Τουρισμού-ή την εναλλακτική δημιουργία ενός άρτια στελεχωμένου DMO .
3. Έχουμε ήδη κάνει συναντήσεις με όλες τις Περιφέρειες της χώρας –(με Πρωτοβουλία της Περ. Στερεάς Ελλάδας) με βασικό στόχο, μεταξύ άλλων, την εξεύρεση λύσεων κοινής Τουριστικής προβολής των διαφορετικών προορισμών μας, βάζοντας έτσι τα θεμέλια κατάρτισης διαπεριφερειακών προγραμμάτων Τουριστικής προβολής (κάτι που η τουριστική αγορά ήδη υλοποιεί.  Στόχος μας είναι
Η συνέχιση της προβολής του τουριστικού προιόντος της Περ. Αττικής, έχοντας διαπιστώσει, ότι η επικεντρωμένη στρατηγική με βάση μετρήσιμα αποτελέσματα, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία της σύγχρονης επιστήμης του μάρκετινγκ, θα αποδώσει πολλαπλώς στην τουριστική αγορά της Αττικής .
Επιγραμματικά ο σχεδιασμός μας για την Τουριστική προβολή της Περ. Αττικής συμπυκνώνεται στα εξής :
1. Προβολή όλων των δυνατοτήτων της Αττικής σε μεγάλο χρονικό εύρος, τις περισσότερες εποχές του χρόνου( είναι γνωστό επιστημονικά ότι η Αττική δεν έχει εποχικότητα )
2. Προβολή της Αθήνας - Αττικής σαν short break προορισμό( εκτός από city break) με ανάλογες προτάσεις για επιμέρους νέα τουριστικά προϊόντα που θα συμβάλουν σταδιακά σε αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και του μέσου όρου παραμονής τους
3. Προβολή της «άγνωστης» και «αυθεντικής»Αττικής. Οι δυνατότητες προβολής του επιμέρους προορισμών π.χ του Πειραιά, των νησιών του Σαρωνικού,των Ανατολικών και Δυτικών περιοχών που έχουν να προσθέσουν σημαντικά καινούργια στοιχεία για τον πολιτιστικό περιβάλλον της
4. Προβολή με έξυπνο τρόπο και με ανταποδοτική αξία επενδύοντας σε αποτελεσματικές δράσεις και όχι σε αμφίβολης και αναχρονιστικής αποδοτικότητας διαφημιστικές ενέργειες χωρίς άμεσα και σχετικά μετρίσιμα οφέλη.
5. Προβολή της Περ.Αττικής σε συνεργασία με τον ΕΟΤ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με τους Δήμους και τις άλλες Περιφέρειες της χώρας μεγιστοποιώντας τα οφέλη και εξοικονομώντας πόρους και ανθρώπινο δυναμικό.
6. Άμεση με έμμεση συνεργασία για την από κοινού προβολή με εθνικούς ή και διεθνείς key players του τουρισμού (π.χ Κοινωνικούς εταίρους, Αεροπορικές εταιρείες, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, κλπ).
Ευχαριστώ για την προσοχή σας, ελπίζοντας στην συνεργασία σας
Στην συνέχεια ο λόγος στον καθηγ. κο Δ.Κούτουλα που θα μας εξηγήσει το σχέδιο της Στρατηγικής για την Τουριστική Προβολή της Π.Α

Δείτε όλα τα νέα

Κορυφή