Ομιλία του Υπ.ΠΟ.Τ για το Visit Greece

05/05/2011

Εκατό χιλιάδες περισσότερους επισκέπτες κατάφερε να προσελκύσει πέρυσι η Ελλάδα δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού. κ. Π.Γερουλάνος, από το βήμα της πανηγυρικής συνέλευσης του ΣΕΤΕ που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι είχαμε 41% αύξηση από την Σερβία, 64% αύξηση από την Ρωσία, 139% αύξηση από το Ισραήλ, 180% αύξηση από την Τουρκία και 75% αύξηση από την Κίνα.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας του κ. Γερουλάνου:

Φίλες και φίλοι,

Υπάρχει κανείς εδώ μέσα που πιστεύει ότι το 2010 ήταν μια καλή χρονιά για τον τουρισμό; Κανένας; Η αλήθεια είναι ότι αν κάποιος σήκωνε το χέρι του μέσα σε αυτό το δωμάτιο, θα τον συνόδευαν προς την έξοδο. Και τι δεν είδανε τα μάτια μας πέρυσι;

Ηφαίστεια στην Ισλανδία και νέφος από τέφρα σε όλη την Ευρώπη. Οικονομική κρίση στην Αγγλία και κατάρρευση δύο σημαντικών ταξιδιωτικών γραφείων που εξυπηρετούσαν την Ελλάδα. Την Αφροδίτη της Μήλου όπως κανένας μας δεν φανταζόταν ότι θα την δει και τον Γερμανικό τύπο να μιλάει για τους Έλληνες με τρόπο που ούτε οι ίδιοι μπορούν σήμερα να πιστέψουν. Πριν προλάβει να μιλήσει ο Πρωθυπουργός για το Cabotage, είχε πάρει φωτιά το λιμάνι χωρίς κανένας να ακούσει ότι ο Πρωθυπουργός έδινε στους εργαζόμενους του λιμανιού περισσότερα και ουσιαστικότερα πράγματα από τα προνόμια που τους ζητούσε να απολέσουν. Είδαμε κάποιους αρχί-συνδικαλιστές να δηλώνουν από τον βράχο της Ακρόπολης ότι αυτοί είναι πιο σημαντικοί από τα μάρμαρα του Παρθενώνα και ευτυχώς τους απαξίωσε το Πανελλήνιο. Και είδαμε, σε μια στιγμή ανατριχιαστική για όλους μας, τρεις συμπολίτες μας να χάνονται στην πυρκαγιά της Marfin που άναψαν εγκληματίες. Πριν από ένα χρόνο ακριβώς, ζήσαμε αυτές τις στιγμές την ώρα που δίναμε την μάχη όχι μόνο να σώσουμε την οικονομία μας αλλά τις αξίες και τους θεσμούς της κοινωνίας μας. Την ώρα που ως κοινωνία, αναζητούσαμε να ξαναβρούμε κάθε τι που έχει πραγματική αξία.

Προφανώς κανείς δεν σήκωσε το χέρι του πριν από λίγο, διότι πέρσι ήταν ίσως η χειρότερη χρονιά που θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Και ακόμη και αν υποθέσουμε ότι μπορούσαμε να αντιστρέψουμε το κλίμα με ένα πακτωλό χρημάτων σε διαφήμιση, άποψη με την οποία γνωρίζετε ότι διαφωνώ ριζικά, τα χρέη μας στα διεθνή μέσα ήταν υπέρογκα.

Κυρίες και κύριοι,

Όλοι μας μεγαλώσαμε με την πεποίθηση ότι τη δύσκολη ώρα εμείς οι Έλληνες δείχνουμε τον καλύτερο εαυτό μας.

Ότι συσπειρωνόμαστε και γινόμαστε μια γροθιά.

Ότι βρίσκουμε ευκαιρίες και λύσεις για όποιο πρόβλημα και αν έχουμε να αντιμετωπίσουμε.

Και ότι δεν το βάζουμε κάτω μέχρι την τελευταία στιγμή. Αυτό έκανε φέτος ο κόσμος του τουρισμού.

Και θέλω να σας πω από τα βάθη της καρδιάς μου, ότι είμαι περήφανος που υπηρέτησα και υπηρετώ αυτόν τον κλάδο την πιο δύσκολή του ώρα.

Και ίσως την πιο άξια. Διότι μέσα στην κρίση συσπειρωθήκαμε, βρήκαμε λύσεις στα προβλήματα και δεν το βάλαμε κάτω ως την τελευταία στιγμή.

Και δείξαμε όλοι μας τον καλύτερό μας εαυτό. Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους, έναν έναν, για την συμβολή σας σε αυτήν την προσπάθεια. Διότι για κάθε Εγγλέζο και κάθε Γερμανό που χάσαμε φέραμε έναν Ρώσο, έναν Ισραηλινό, έναν Τούρκο και έναν Σέρβο. Κάθε Ευρώ που χρωστούσαμε το ξεπληρώσαμε και δημιουργήσαμε νέες σχέσεις με τα διεθνή μέσα. Βασισμένες στην ειλικρίνεια και την αξιοπιστία. Όχι στα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου. Κατεβήκαμε στα λιμάνια για να δείξουμε ότι εμείς οι Έλληνες την φιλοξενία την βάζουμε πάνω από κάθε ατομική μας διεκδίκηση. Μειώσαμε τέλη και φόρους για να μπορέσετε να προσφέρετε καλύτερες τιμές. Μειώσατε τα τιμολόγια σας και την ίδια ώρα δώσατε άλλη αξία στο προϊόν που προσφέρατε. Συντονιστήκαμε όλοι μαζί, υπουργεία, φορείς και ιδιώτες, γραφεία στο εξωτερικό και δώσαμε την μάχη μας παντού συντονισμένα για να αλλάξει το κλίμα για την Ελλάδα. Αξιοποιήσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ευκαιρίες όπως ο Μαραθώνιος . Και δώσαμε σε όλους να καταλάβουν ότι ο Ελληνικός τουρισμός έχει αποθέματα, έχει δυνάμεις και έχει την ωριμότητα να κατανοήσει το έργο που έχει μπροστά του – και την ποιότητα να το φέρει σε πέρας με επιτυχία. Πιο σημαντικό όμως από όλα: κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας για να διατηρήσουμε όσες περισσότερες θέσεις εργασίας στον χώρο του τουρισμού μπορούσαμε και τα καταφέραμε.

Φίλες και φίλοι,

Εδώ είναι τα τελευταία στοιχεία. Πέρυσι δεν μειώθηκε ο τουρισμός.

Πέρυσι ήρθαν στην Ελλάδα εκατό χιλιάδες περισσότεροι επισκέπτες.

41% αύξηση από την Σερβία

64% αύξηση από την Ρωσία

139% αύξηση από το Ισραήλ

180% αύξηση από την Τουρκία

και ναι, 75% αύξηση από την Κίνα

Μπορεί αυτό το τελευταίο νούμερο να εκπροσωπεί ένα ελάχιστο ποσοστό του πληθυσμού της μεγάλης αυτής χώρας και να αναδεικνύει πόσες προοπτικές αλλά και πόσο δρόμο έχουμε ακόμη μπροστά μας… Αλλά πέρσι ήταν μια χρονιά που καταλάβαμε ότι κάθε νέος επισκέπτης, από όπου και αν μας έρχεται, έχει την δική του αξία και απαιτεί τον δικό μας σεβασμό. Όλοι μας ευχόμαστε αυτό το απλό αξίωμα να γίνει και πάλι παράδοση σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Όπως ήταν πριν από χρόνια. Η περσινή λοιπόν χρονιά παραμένει ίσως η πιο δύσκολη των τελευταίων ετών, αλλά είναι και μια χρονιά που θα μείνει στο μυαλό όλων μας για το τεράστιο έργο που κάναμε όλοι μαζί. Kομβική προσωπικότητα σε αυτήν την προσπάθεια ήταν ο Νίκος Αγγελόπουλος.

Νίκο, πρώτα εσένα θέλω να ευχαριστήσω για την συμβολή σου. Ξεκινήσαμε την σχέση μας με όλη τις καχυποψία που φορτίζει τη σχέση ανάμεσα σε έναν εκπρόσωπο φορέων και έναν εκπρόσωπο της Πολιτείας. Όμως αποδείξαμε ο ένας στον άλλον, ότι με την σωστή νοοτροπία και βάζοντας κοινές προτεραιότητες, η καχυποψία μπορεί να μετατραπεί σε εμπιστοσύνη και εποικοδομητική συνεργασία. Έδειξες με τη στάση σου, ότι όχι μόνο ο τουρισμός έχει γυρίσει σελίδα αλλά ότι αυτός ο κλάδος είναι ατμομηχανή για την Ελληνική οικονομία. Και καθώς δίνεις την σκυτάλη σε μια νέα γενιά, κανείς δεν θα ξεχάσει ότι στις μέρες σου ο τουρισμός βρήκε την θέση που του αξίζει στον πυρήνα της ΟΚΕ.

Αντρέα, Γιάννη,Συγχαρητήρια για την εκλογή σας. Ο τουρισμός γύρισε σελίδα και σήμερα καλούμαστε όλοι μας να υπηρετήσουμε μια νέα πραγματικότητα. Πέρασε η εποχή που ο τουρισμός βασιζόταν στην έννοια των «προορισμών». Τώρα είναι η ώρα της εμπειρίας. Πέρασε η εποχή που βλέπαμε τον τουρίστα σαν στατιστικό μέγεθος. Ήρθε η ώρα να δούμε τον κάθε έναν σαν μοναδικό επισκέπτη. Και πέρασε η εποχή που όποιος εργαζόταν για τον τουρισμό έπρεπε να αισθάνεται υπηρέτης. Σήμερα είναι επιτέλους οικοδεσπότης. Με λίγα λόγια, έκλεισε μια εποχή που στο επίκεντρο ήταν ο ήλιος και η θάλασσα και ξεκίνησε μια εποχή που στο επίκεντρο είναι ο άνθρωπος. Αυτό δεν έγινε σε μια μόνο χρονιά. Αλλά η χρονιά που πέρασε ήταν αυτή που ανέδειξε ότι ο τουρισμός αφορά κάθε Έλληνα, κάθε Ελληνίδα και κάθε Ελληνική οικογένεια και ανέδειξε μια νέα σχέση δική μας με όσους επέλεξαν την Ελλάδα για να χαρούν και να διασκεδάσουν αλλά και για να εμπνευστούν και να αναζητήσουν έναν άλλο τρόπο ζωής.

Αυτό είναι το μήνυμα μια νέας εποχής της οποίας εσείς θα ηγηθείτε.

Καλή επιτυχία.

Θα ήταν παράλειψή μου αν δεν σημείωνα την συμβολή και άλλων φορέων και εκπροσώπων που στήριξαν μεταξύ άλλων αυτήν την προσπάθεια.

Του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων

Της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Θεσσαλονίκης

Του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδος (HATTA)

Ειδικά όμως, θέλω να αναφερθώ στους ξενοδοχοϋπαλλήλους, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων. Έδωσαν την δική τους μάχη μέσα στο πλαίσιο της μάχης όλων. Σας οφείλουμε καλύτερη κατάρτιση, μεγαλύτερη σιγουριά και σωστούς ελέγχους. Θα ήταν παράλειψή μου αν δεν ανέφερα και τα υπουργεία που συνέβαλαν για να πετύχουμε όσα πετύχαμε.

Το Υπουργείο Οικονομικών, Εσωτερικών.

Το Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Εξωτερικών.

Το Εργασίας και το Προστασίας του Πολίτη

Το ΥΠΕΚΑ, το Μεταφορών, το Αγροτικής Ανάπτυξης και το Θαλασσίων Υποθέσεων

Τους Ακολούθους Τύπου.

Την ΕΡΤ και τον ΟΠΑΠ.

Και φυσικά τον ΕΟΤ και τα γραφεία στο εξωτερικό.


Όλοι πάλεψαν. Και θα ήταν παράλειψή μου αν δεν ανέφερα ότι έπαιξαν τον ρόλο τους όλοι οι φορείς που συνέβαλαν χωρίς αμοιβή στην πιο όμορφη προσπάθεια, τη «Συμμαχία για την Ελλάδα». Αποδείξαμε μαζί αυτό που ο Πρωθυπουργός είπε από την πρώτη στιγμή: Μαζί Μπορούμε! Πέρυσι ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε με την ομιλία του και όλοι μαζί κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις του. Η σημερινή του ομιλία θα δεσμεύσει πάλι την κυβέρνηση. Και η δική μας επιτυχία μας δεσμεύει, αυτό που ξεκινήσαμε πέρσι να το συνεχίσουμε φέτος. Να ολοκληρώσουμε μια συλλογική προσπάθεια υποδειγματικής αλλαγής στον τομέα του Τουρισμού.

Θέλω, όλοι θέλουμε, να αποδείξουμε μαζί ότι ο τουρισμός μπορεί να γίνει το πρότυπο ανάπτυξης μιας σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

Ευχαριστώ

Στοιχεία σχετικά με τα αποτελέσματα των δράσεων στο διαδίκτυο:

http://www.visitgreece.gr
Με την έναρξη λειτουργίας της ανανεωμένης  ιστοσελίδας, πριν από έναν χρόνο, το 90% των επισκέψεων ήταν από την Ελλάδα, ενώ τώρα το 65% είναι από το εξωτερικό.
Από τον Απρίλιο του 2010 έχουν πραγματοποιηθεί 2.213.702 επισκέψεις από χρήστες του εξωτερικού (pageviews by foreign visitors).
Από τον Ιανουάριο του 2011 παρατηρείται αύξηση των επισκέψεων (visits) κατά 100% από χρήστες του εξωτερικού (foreign visitors – από 30.000 σε 60.000).
Από τον  Ιανουάριο του 2011, αυξήθηκαν κατά 110% οι επισκέψεις μέσω Google και κατά 600% από πέρσι.
Πριν από την έναρξη των δράσεων στο  πλαίσιο της ακολουθούμενης Στρατηγικής, η Ελλάδα δεν είχε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Με τη λειτουργία τους:
http://www.facebook.com/visitgreecegr

Από τον Απρίλιο του 2010:
7.675.922 post views
13.500 monthly active users
44.987 post feedback (likes & comments)

http://twitter.com/visitgreecegr
Τον τελευταίο μήνα καταγράφεται αύξηση 24%.
Το τελευταίο 3μηνο 121%.

http://www.youtube.com/visitgreecegr
Από τον Μάρτιο του 2010 :
285.544 views
Τους τελευταίους μήνες καταγράφονται πάνω από 1.500 views την ημέρα.

http://www.flickr.com/photos/visitgreecegr
Από τον Μάρτιο του 2010 :
308.738 views
Τους τελευταίους μήνες καταγράφονται πάνω από 3.000 views την ημέρα.

Newsletter:
Average open rate 45.8%
Average click rate 12.7%
Σημειώνεται ότι, ο μέσος όρος απόδοσης στην Τουριστική Βιομηχανία είναι:
Travel industry open rate 14.50%
Travel industry click rate 2.71%

Δείτε όλα τα νέα

Κορυφή