Ειδήσεις και Νέα από τα Κύθηρα

10/06/2009

Χωρίς συγκοινωνία με τον Πειραιά θα μείνουν τα Κύθηρα μετά τη 12η Ιουνίου 2009, ημέρα που είναι προγραμματισμένο το τελευταίο δρομολόγιο από Πειραιά προς Κύθηρα και Ρέθυμνο με το επιβατηγό πλοίο «Β. Κορνάρος» της ΛΑΝΕ. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην επικοινωνία του κατοίκων του νησιού με τον Πειραιά καθώς έως και τα τέλη Ιουνίου, που υπάρχουν δημοσιευμένα τα δρομολόγια των πλοίων, δεν υπάρχει καμία άλλη ανταπόκριση!

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Β. Κορνάρος» από τις 26 Φεβρουαρίου του 2009 έχει υποβάλει τα προτεινόμενα δρομολόγια έως και την 31η Οκτωβρίου 2009, όπως όφειλε εκ του νόμου, αλλά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) έχει εγκρίνει τα δρομολόγια μόνο έως και τη... 15η Ιουνίου 2009! Δηλαδή, με τη «βούλα» του ΥΕΝ τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα για όλο τον υπόλοιπο Ιούνιο δεν θα έχουν σύνδεση με τον Πειραιά... και ασφαλώς κανείς δεν γνωρίζει -πλην των αρμοδίων του ΥΕΝ και της εταιρείας- εάν θα υπάρξουν δρομολόγια και τον Ιούλιο ή ακόμη και τον Αύγουστο.

Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι οι αρμόδιοι παράγοντες του ΥΕΝ σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο πλοίο «σαν μπαλαντέρ» προκειμένου να το δρομολογήσουν σε γραμμές του Αιγαίου και κυρίως προς τα Δωδεκάνησα, ώστε να καλυφθεί ενδεχόμενο κενό που θα δημιουργηθεί, εάν έως σήμερα, 10η Ιουνίου 2009, ο Γεράσιμος Αγούδημος δεν μπορέσει να καταβάλει τα δεδουλευμένα στους ναυτικούς του και τα πλοία του, που έχουν υποχρέωση να εκτελέσουν δρομολόγιο στα Δωδεκάνησα, παραμείνουν «δεμένα» με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Την ίδια, πάντως, στιγμή στο ΥΕΝ αναζητούν εναγωνίως πλοία για να τα δρομολογήσουν στο Αιγαίο καθώς μέχρι σήμερα 13 πλοία των εταιρειών ΣΑΟΣ, GA Ferries και Kallisti Ferries βρίσκονται «δεμένα» είτε γιατί οι πλοιοκτήτριες εταιρείες οφείλουν δεδουλευμένα στους ναυτικούς τους είτε γιατί υπάρχουν οφειλές προς τρίτους (εταιρείες προμήθειας καυσίμων, εφοδιαστές κ.ά.). Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν βρεθούν πλοία -κάτι που θεωρείται πολύ δύσκολο- ελλοχεύει ο κίνδυνος εν μέσω θερινής περιόδου να μειωθούν σημαντικά οι προσεγγίσεις πλοίων στα νησιά Κάλυμνος, Πάτμος, Λέρος, Λειψοί, Σύμη, Ικαρία, Σάμος, Λήμνος και άλλα, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στις τοπικές οικονομίες οι οποίες επιβιώνουν, κυρίως, από τον καλοκαιρινό τουρισμό. Επιπροσθέτως, εκτιμάται ότι μπορεί να εμφανισθεί πρόβλημα και με την τροφοδοσία ορισμένων νησιών καθώς τα επιβατηγά - οχηματαγωγά που θα προσεγγίζουν τη θερινή περίοδο θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερα Ι.Χ., αφήνοντας σε «δεύτερη σειρά» τα φορτηγά που μεταφέρουν εφόδια για τους κατοίκους των νησιών αλλά και τους χιλιάδες επισκέπτες.

πηγή: "Καθημερινή"

Δείτε όλα τα νέα

Κορυφή